*"Unohda koko joulu, nyt mulle riitti!"*
Viikonloppuna oli pakko tutustua uuteen putkeen joka tuli viikolla. Sääennustuksien lukemisen jälkeen päätin samalla napata joulukuvia jos ei saadakaan valkeaa joulua. Lauantaina olin yksin napsimassa muutaman kuvan, lähinnä etsiäkseni hyvää kuvauspaikkaa ja ideoita kuviin. Sunnuntaina ei ollutkaan aurinkoa, joten kuvat ovat hieman tummia. Mutta koska N oli töissä koko viikonlopun sain esittää koirankuvauksen jalon taidon kälylleni. Minä siis yritin selittää millaisen kuvan halusin, saada Sagan käyttäytymään niin kun halusin ja kälyni sai olla kameran takana kuvaamassa. Ei ollut mikään maailman helpoin tehtävä!
Koirien joulukuvaus on siis jalo taitolaji johon tarvitaan aikaa, kärsivällisyyttä ja paljon nameja koiralle! Varsinkin mustan koiran kuvaus ei ole mikään helpoin homma, erityisesti silloin kun mukana on henkilö joka ei koskaan ole kuvannut koiria, mutta hauskaa oli ainakin! Emme kuitenkaan huhkineet ihan turhaan lumessa, tulihan muutama hyvä otoskin. Ja sainhan lauantainakin auringossa otettua pari kiva kuvaa. Lopuksi vielä muutama onnistunut kuva, josta yksi pitäisi saada jolukorttimateriaaliksi.
Mikä on sinun suosikkisi? Jokin joka sopisi erityisen hyvin joulukorttimateriaaliksi? Oma suosikkini on valon takia toinen näistä onnistuneista kuvista. Ensimmäisestäkin voisi saada hyvän lisäämällä jokun tumman, tunnelmallisen raamin ympäri.





