perjantai 24. kesäkuuta 2016

10 faktaa omistajastani

Jonkin aikaa sitten tein postauksen jossa kuvailin arkea Sagan sanoin. Nyt sain haasteen antaa Sagan tulla koneen ääreen ja naputella 10 faktaa minusta. Toivotaan että kone on vielä ehjä tämän jälkeen, hehhe... Useimmat kuvat ovat muten puhelinkuvia, koska postaus on tehty mökillä N koneella, eikä kameraa ole mukana. Mutta nyt päästän Sagan tangenttien ääreen!

Noniin vihdoinkin sain sitten tulla tämän blogin ääreen! Kun se kerran minusta kertoo niin tämän mahdollisuuden olisi pitänyt tulla jo aikoja sitten! Mutta asiaan! Tästä seuraa nyt kymmenen faktaa tuosta ihmisestä joka kutsuu itseään emännäkseni, tai matte näin meidän kesken:


1. Matte puhuu ja laulaa aina. Siis ihan aina. Itsekseen, tavaroille, mulle... Varsinkin kun on yksin tai mun kanssa. Ja se puhuu siis koneillekin ja kun ajetaan autoa niin se puhuu muille autoilijoille (tai noh,,, huutaahan sekin välillä niille hehhe). Jos tulee jutusta pulaa niin se laulelee itsekseen. Tai sit se laulaa muuten vaan. Myös ulkona lenkillä. En siis tiedä onko tuo ihminen koskaan hiljaa? Tuskin edes kuin nukkuu...



2. Matte on surkea heittämään palloja. Siis oikeasti s-u-r-k-e-a. Tokotreeneissäkin kaikkien aina pitää varoa jos matte palkkaa pallolla koska ei koskaan tiedä minne se menee!


3. Onneksi matte menee naimisiin kokin kanssa koska se ei koskaan jaksa laittaa ruokaa. Osaa kyllä mutta väittää aina eittei ehdi. Joten husse hoitaa sen homman. Onneksi mun sapuskat ei kuulu tähän joukkoon, ne tulevat aina minuutilleen ja sisältävät kaikkia äklöjä vitamiineja mitä minun muka kuuluu syödä kun syön raakaruokaa.


4. Matte tykkää käydä näyttelyissä minun kanssa vaikka sitä hermostuttaa ihan kamalasti. Siis paljon enemmän kuin minua aikoinaan! Nykyään meikä on osaava kehäkettu ja voisin esiintyä vaikka ilman tuota hihnan perässä juoksevaa handlaajaani. Mutta matte on siis aina näyttelyaamuina ihan järkyttävän hermo!




5. Laulamisen lisäksi matte soittaa viulua ja vähän pianoa. Mutta vaikka kuinka olen yrittänyt pääsemään mukaan soittamaan matte aina tönäisee minut pois. Kun hän istuu pianon äärellä istun yleensä tosi nätisti vieressä ja yritän sitten tulla syliin jotta tuo ymmärtäisi että minäkin haluan soittaa. Kun viulua soitetaan yritän myös katsoa häntä kauniisti ja ylensä makaan matten jalkojen välissä ja odotan että olisi minun vuoro soittaa. Olen kyllä yrittänyt soittaa vähän viulua kuonolla, kun viulu kerran oli sopivassa paikassa, mutta se ei ilmeisesti kuulostanut niin hyvltä koska matte suuttui ihan hirveästi...


6. Matte pelkää ukkosta, mutta minä en! Se aina väittää että sulkee ikkunat minun vuoksi kun tulee ukkosta, jotta en pelästyisi, mutta oikeasti se pelkää itse enemmän. Voi sitä mattea..!


7. Ennen mattella oli berni, mutta nyt kun minä olen talossa se on ihan rakastunut flatteihin. Sanoo aina että olemme niin humoristinen ja iloinen rotu (tiedän, olenhan tunnetusti hauska tyyppi!). Se rakastaa myös kaikkia asioita millä on flattien kanssa tekemistä. Erkkareistakin matte ja husse ostivat uudet lippiksetkin koska siinä lukee flatti, ja nyt niillä on ne aina lenkillä päällä. Ja minä muuten pääsin malliksi niiden hääkutsukorteille! Siinä on kahden flatin kuva nimittäin.

                                     



8. Mutakakku on matten bravuuriasia keittiössä. Vaikka se ei ruokaa juurikaan tee, matte tykkää leipomisesta ja sen mutakakku on jopa hussen mukaan suussa sulavaa. En itse sitten tästä tiedä kun en koskaan ole päässyt maistamaan. Kun se sisältää suklataa joka kuulemma on koirille myrkyllistä...

*Vähän vaihtelua elämään... Mansikkamoussé mutakakkupohjalla oli maten mielestä täydellinen kesään*


9.  Matte on ihan järkyttävän aamu-uninen. Suuttuu jos viikonloppuisin yritän saada sen sängystä ylös ennen klo 10 jos ei ole kisoja tai näyttelyitä... Päivää ennen näyttelyitäkin se aina valittaa seuraavan aamun aikaista herätystä, ja kuitenkin se ilmoittaa meidät aina vain kauemmas pk-seudulta näyttelyihin! Töihin se kyllä menee vaikka kuinka aikaisin, mutta sanoo että viikonloput ovat muka "pyhiä" opettajalle ja silloin täytyy saada nukkua...


10. Matte haaveilee toisesta flattipnnusta (ihan niin kuin minä en riittäisi!!) ja että voisi otta vuoden vuorotteluvapaata ja vain treenata meitä. Ihan kivaahan se olisi jos joku olisi koko ajan kotona! Matte vaan uskoo että tämä jää ikuiseksi haaveeksi, mutta katsotaan.



Noniin siinä kymmenen asiaa mattesta! Toivottavasti tykkäsitte näistä mun näpyttelyistä. Kommentoikaa ihmeessä jos haluatte lisää tämän tyyppisiä juttuja, ehkä matte sitten päästää minut useammin koneen ääreen!

Sen lisäksi haastan kaikki koirabloggaajia päästämään sen nelitassuisen kaverin koneen ääreen naputtelemaan 10 faktaa omistajasta!

Viimeiseksi, mutta ei vähimmäiseksi haluan toivottaa kaikille rakkaille lukijoille oikein hyvää juhannusta!

                                                             <3: Saga




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kun kävit piipahtamassa! Terkkuja ja kommentteja saa mielellään jättää! :)