torstai 28. tammikuuta 2016

Arkipäivä Sagan sanoin

Saimme Panjoteamilta haasteen antaa lukijoille uusi näkökulma meidän arkeen Sagan kanssa. Miltä näyttäisi arki Sagan sanoin? Kuvat on otettu kesämökillämme muutama viikko sitten, kun vielä oli lunta.





Aamulla(herätyskello soi): 

Saga: (katsoo intensiivisesti suurilla viattomilla silmillään meitä) *piip* kauhee nälkä! Nyt ylös jo!
Minä: Joo, täältä tullaan, vähän jäitä hattuun...
Saga: (hyppii ja pomppii) JESSS! Ruokaa!! 
Minä: "Vähän iisisti, et sinä sekunnissa kuole."
Saga: Täällähän ollaan jo oltu kuolemisen partaalla koko yö! Kauhee nälkä!



Saga: "Minne sä meet?"
Minä: "Ulos"
Saga: "Saanko tulla mukaan?"
Minä: "Kyllä saat."
Saga: (seisoo kuono oven lasissa kiinni)  "Jess ulos!! Vähän vauhtia siellä, nyt mentiin! Mikä siellä meni? Joku siellä käveli! Nyt vauhtia!
Minä: "No mene sitten ulos."


Saga: "Lunta! Ihanaa, kieritään, nuskitaan!  *nuusk,pärskis* täällä on joku kävelly! Se ohitti meidät, sit se meni täältä ja täältä...
Minä: "Nyt neitiseni hihnaan".
Saga: " Nuuskin. Kierin"
Minä: "Saga. Nyt. Hihnaan."
Saga: "Tylsä ihminen..."


Saga: "Minne sä meet?"
Minä: "Töihin"
Saga: "Saanko tulla mukaan?"
Minä: "No et, jäät kotiin hussen kanssa, saat dentastixin kunhan menet petiin."
Saga: (riehuu ja juoksee kämpän ympäri niin että matot menee kasaan) "DENTASTIX! Vähänkö kivaa! Nyt saan sen! Noniin vähän vauhtia, lähde sitten!"


Päivällä:

Saga: " Tulit kotiin! Kauhee ikävä! Missä olit? Hussekin jätti mut yksin! Mitä sun laukussa on? Onko mulle jotain? (painaa pään käsilaukkuun ja nuuskii)
Minä: "Se on työlaukku, ja pää pois sieltä. Malta nyt sekuntti niin vaihdan vaatteet ja mennään ulos."


Saga: "MIKÄ monsteri tuo on? Kauheen pelottavan näköinen! 
Minä: "Saga, se on lumiukko"
Saga; "Älä hyvä ihminen mene lähellekkään sitä!"
Minä:  "Ei se tapa"
Saga: "Koiriasyvä monsteri tuo on! Älä mene lähemmäs! Älä mene!
Minä:  "Tule jo sieltä, ei se pure!
Saga: "Hullu tyyppi!"


Saga: " Kato kuinka hieno pallo mulla on! Heitä!"
Minä:  "No onpa hieno, viitsisitkö päästää niin heitän."
Saga: "En päästä, sun täytyy voittaa se! Heitä! En päästä! Heitä!
Minä:  "No pidä hyvänäs sitten."
Saga: "Jess! Voitin! Katso nyt! Mä voitin!"



Saga: *piiip* "Nälkä..." *piip*
Minä: "Schh, Et saa vielä mitään pariin tuntiin"
Saga: " Nälkä!" Katso nyt ruokakippokin on tyhjä!" "Haluu ruokaa!" (pyörittää ruokakippoa tassullaan talon ympäri) "Kato nyt kuinka suuret surulliset silmät mulla on. Miksi en saa?" 
Minä: "Mennään hussea vastaan kun hän tulee töistä niin saat sitten ruokaa"
Saga: Sanoitko ruoka?! Joo ruokaa nyt! Missä? Tänne heti! Kuolen nälkään!
Minä: " Ei, ensin hussea vastaan."
Saga: "Joo husse! Missä? Tuolla? Täällä? Missä hän on?


Saga: "Mitä teet?"
Minä: "Töitä"
Saga: "Saanko tulla mukaan? Laitan tassun päälle ja katson suurilla silmillä, nin saan?
Minä: "Mene hussen kanssa riehumaan."
Saga: "Mut me riehuttiin jo. Kati nyt kuinka hieno possu. Eikö ole hieno? Laitan sen sun syliin oppilaiten kokeiden päälle. Kato nyt!


Tällainen on meidän arki yleensä niinä päivinä kun ei ole treenejä tai muuta ekstraa kalenterissa. Mielestäni näitä on hauskaa lukea ja haskua tehdä, joten kaikki haukkaat saavat täältä haasten tehdä arkipäivä postauksen koiran sanoin! Jos bongasit haasteen täältä, linkkaa mielellään blogiin!












4 kommenttia:

Kiitos kun kävit piipahtamassa! Terkkuja ja kommentteja saa mielellään jättää! :)